Klant cases
coVoIP

Succesvolle en eenvoudige SMS-communicatie

Horecaketen

Een horecaonderneming met een succesvolle aanwezigheid in social media zocht nieuwe manieren om klanten te bereiken. De hospitality scene in de Randstad groeit immers in hoog tempo.

Oplossing: de onderneming, een restaurant, begon SMS te gebruiken om speciale gelegenheden te promoten. SMS geeft bovendien een heel persoonlijk contact met klanten.

SMS gaat rechtstreeks naar uw klant. Het wekt een gevoel van prioriteit op en wordt daardoor snel gelezen. Klanten hoeven niet eerst in te loggen op bijvoorbeeld Facebook, of hun e-mail te openen.

Communicatie met de klant bleek zeer effectief. Zo kan het restaurant de behoefte bij klanten snel peilen, om vervolgens een betere service te bieden.

Resultaten: met behulp van SMS-marketing kan de horecaonderneming meer dan duizend mensen snel en efficiënt bereiken met berichten, voor minder dan de kosten van één cocktail!

Dagelijks komen er nieuwe restaurants bij. Maar u kunt u uw restaurant op de voorgrond plaatsen, juist op het moment dat een klant op zoek is naar een plek om te eten.

De flexibiliteit van SMS laat restaurants toe om op specifieke tijdstippen specifieke groepen te engageren en te bereiken met informatie over aankomende evenementen. Denk aan happy hours, seizoensgebonden menukaarten of optredens van hun favoriete muzikanten in de stad.

U kunt uw vaste klanten belonen met mobiele vouchers en gepersonaliseerde aanbiedingen, zoals verjaardagskortingen.

Flexibeler en tegen lagere kosten dan die van de traditionele marketingmethoden, kunnen uw gasten direct een toegevoegde waarde krijgen. Ook kunt u het aantal no-show boekingen die duurder zijn, verminderen. Dit alles verhoogt uw naamsbekendheid.

sms marketing activiteit coVoIP

Ongediertebestrijding

Wij werken in de ongediertebestrijding en bedienen zowel commerciële als particuliere klanten. We doen dat met een fantastisch team, dat de best denkbare service wil leveren.

De uitdaging: vaak komt ons team na aankomst op een klantlocatie tot de ontdekking dat de klant de afspraak is vergeten of geen sleutel heeft achtergelaten bij een buurman.

Gevolg: tijdverlies, brandstofverspilling en de frustratie van het niet kunnen doorgaan met het werk.

Oplossing: we zijn begonnen met het gebruik van de coVoIP SMS campagnetool, om herinneringen te sturen naar klanten die afspraken herbevestigen.

Wat begon als een enkele gebruikte case voor SMS, breidde zich al snel uit tot een verscheidenheid aan mogelijkheden, follow-up service reminders, jaarlijkse reminders voor gespecialiseerde reinigingsdiensten zoals rioleringsonderzoek, gootreiniging en controle op ongedierte (wespen), en zelfs betalingsherinneringen.

Resultaat: een aanzienlijke vermindering van de downtime en daarmee een hogere omzet en een aanzienlijke verbetering van de klant- en medewerkerstevredenheid.

Eenvoudige, kostenefficiënte marketing met SMS leidt direct tot een beter gebruik van middelen op het specialistische werk.

sms marketing coVoIP™

Meer weten over onze diensten?

Heeft u interesse of een vraag over onze diensten? Bel of mail ons. Wij kunnen u vast direct helpen óf binnen coVoIP™ de juiste specialist voor u vinden.